פופולרי או נוח?

Home > Blog

מה זה רוחק ראייה?

לא פעם אנו רואים אנשים מרכיבים משקפיים שלא בהכרח נבחרו על ידם בגלל הנוחות ויעילות השימוש, במקום, אופנה ופופולריות היו הקו המנחה לבחירת המסגרת.

החוק הראשון בתחום משקפי הראייה הוא שמשקפי ראייה חייבים להיות קודם כל נוחים להרכבה גם לזמן ארוך.

אם ידכם משגת ואתם יכולים להרשות לעצמכם לרכוש זוג משקפיים "ליציאה" וזוג משקפיים לשימוש יום יומי, מה טוב, אולם הרעיון הכללי הוא לבחור מסגרת משקפיים שגם אם תרכיבו אותם לפרקי זמן ממושכים כמו למשל בזמן נהיגה או בזמן עבודה, לא תחושו תחושת חוסר נוחות ולא ייווצר לחץ בגלל כובד המסגרת או גודל האפונים או כל עניין אחר.

אנו בדוקטור אופטיקה מאמינים כי לקוח מרוצה הוא לקוח טוב, ולכן, לקחנו על עצמנו את המשימה ליצור עבורכם מגוון מסגרות יעילות ונוחות להרכבה – גם לאורך זמן, האופטומטריסטים בדוקטור אופטיקה מכירים את כל המסגרות ויוכלו לייעץ לכם איזו מסגרת תתאים לכם ביותר כך שלא רק תראו טוב, אלא גם תוכלו לראות טוב.

משקפיים, בניגוד למה שנהוג לחשוב בשנים האחרונות, אינם רק פריט לשימוש בריאותי או לתיקון הראייה, אלא, גם פריט אופנתי מעוצב המוסיף נופך מסוים למרכיב אותן. הוכחה לכך היא משקפי ראייה בעלי עדשות שאינן מתקנות המשמשות פריט אופנתי בלבד ואין להן שום קשר לבעיית ראייה.

יחד עם זאת, לא מעט יצרני מסגרות מדגישים את העיצוב והחדשנות שלעתים נשכחת נוחות השימוש והמשתמש בכלל. מובן מאליו שישנו הבדל תהומי בין מסגרת משקפי ראייה רגילות כמו למשל משקפי קריאה, מסגרת משקפי שמש ומסגרת משקפי מולטיפוקל, ולו בגלל אופן השימוש באותן המשקפיים.

משקפי ראייה או משקפי קריאה (יש המכנים אותם גם משקפי מחשב) הם משקפיים שבדרך כלל השימוש בהם מוגבל לזמנים מסוימים אמנם ארוכים יחסית אבל בכל זאת – מוגבלים, עניין נוסף הוא הרכבת המשקפיים מסוג זה שנעשית בדרך כלל במצבים של חוסר תזוזה או תזוזה מועטה (כמו למשל ישיבה מול מחשב או קריאת עיתון או ספר), לכן אין חשיבות גבוהה לרכות האפונים או משקל המשקפיים.

כאשר בוחרים מסגרת למשקפי שמש (או משקפי שמש לראייה) השימוש במשקפיים כאלה הוא בתנועה ופרקי הזמן הם קצרים עוד יותר (כמו למשל ישיבה בחוף הים וכיוב') ואז החשיבות היא כמובן לנוחות האפונים ולבלימת זעזועים של המסגרת (כן כן – בלימת זעזועים).

במשקפים מולטיפוקל העניין הופך להיות הרבה יותר קריטי, משקפי מולטיפוקל הם משקפיים שאמורים להיות בשימוש על ידי מרכיב המשקפיים בכל שעות הערות שלו(מלשון ער). לכן, חשוב מאד משקל המסגרת, האפונים, בלימת הזעזועים של המסגרת ועוד לא מעט היבטים שיש לקחת בחשבון. בחירת מסגרת למשקפי מולטיפוקל ללא ייעוץ והכוונת מומחה עלולה לגרום לחוסר נוחות בשימוש במשקפיים ולהימנעות מהרכבתן מה שמפריע להסתגלות העין למשקפי מולטיפוקל.

צרו איתנו קשר ואנו נשמח לייעץ לכם בפגישת ייעוץ – ללא תשלום לגבי מסגרת המשקפיים המתאימה לכם ביותר מכל הבחינות – נוחות ואסתטיקה.

צריכים עזרה כלשהי? תתקשרו עכשיו

03-5733111

בלוג וחדשות אחרונות

אייל ברקו:
מייסד ובעלים של דוקטור אופטיקה

× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן