הכן עיניך לקיץ

Home > Blog

הכן עיניך לקיץ

הנה ממשמש ובא לו הקיץ החם ואתו השמש היוקדת הפוקדת את ארצנו בחודשי הקיץ החמים.

משקפי שמש הפכו להיות עוד אחד מחבריו הטובים של האדם. ישנם אנשים שפשוט לא יוצאים מהבית ללא משקפי השמש שלהם ונושאים אותן אתם לכל מקום.

בייחוד השנים האחרונות בהם גברה המודעות לנזקי השמש לגוף האדם ולעיניים במיוחד, רבים מבינים ומפנימים את חשיבותם של משקפיים איכותיות.

התפקיד המרכזי של משקפי השמש בחיינו הוא לסנן את אותן קרניים אולטרה סגוליות או קרני UV מלהגיע אל העין עצמה ולגרום נזק מתמשך – בייחוד אם אתם שוהים פרקי זמן ממושכים בשמש.

אבל עניין שתפס תאוצה בשנים האחרונות ומלווה את תחום משקפי השמש הוא עניין האופנה. משקפי שמש הפכו כבר מזמן לפריט אפנתי והבעיה המרכזית היא שאנשים רוכשים משקפי שמש בגלל המראה ולא תמיד חושבים על האיכות או ההתאמה של המשקף לעיניהם או לצורכיהם.

אחד ההיבטים שחשוב לבחון כאשר אנו בוחרים משקפי שמש הוא איכות שינון קרני ה-UV של המשקפיים. משמעותן של משקפי מש כמסנן קרני UV אינה מוערכת כראוי ואינה מודגשת על ידי יצרני המשקפיים או החנויות המוכרות אותן, במקום, מדגישים היצרנים את העיצוב והמותג.

כאשר אתם ניגשים לרכוש משקפי שמש או משקפיים לראייה שהם משקפי שמש, בדקו ושאלו מה רמת הסינון או מה איכות הסינון של משקפי שמש אלו מבחינת סינון קרני UV.

אחד ממפגעי קרני UV למשל יכול להיות קטרקט ומחלות עיניים רבות אחרות.

קיטוב

בניגוד למה שרב האנשים חושבים האור אינו נע בקו ישר אלא מקפץ בין משטחים מחזירים (כמו למשל חלונות ראווה של חנויות, שמשות רכבים וכמעט כל משטח). אפשט ההחזר של האור גורם לבוהק המסנוור אותנו וגורם למאמץ מיותר.

משקפיים עם קיטוב איכותי תסננה את קרני האור שאינן מגיעות בקו ישר ובכך יופחת הבוהק ונסונוור פחות וכמובן המאמץ על העין יופחת.

צבע העדשות

ראשית דבר נאמר כי לצבע העדשות אין כל קשר לקיטוב האור דרכן. מאידך, צבע העדשות יכול להשפיע על תפיסת העומק של המשמש במשקפיים, בהירות והבוהק המגיע אל העין.

לא במקרה רב עדשות משקפי השמש הן אפרפרות\חומות. אפור הוא צבע ניטרלי ואינו מעוות קרני אור העוברות דרכו לצבעים אחרים.

 

צריכים עזרה כלשהי? תתקשרו עכשיו

03-5733111

בלוג וחדשות אחרונות

אייל ברקו:
מייסד ובעלים של דוקטור אופטיקה

× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן