מבנה המשקפיים

Home > Blog

מבנה המשקפיים

משקפיים (glasses או spectacles בלעז) הם בעצם מסגרת המחזיקה עדשות המורכבת לפני העיניים, בדרך כלל על מנת לתקן את יכולת הראייה הטבעית של המרכיב אותם, להגן על העיניים מפני מפגעים או להגן על העיניים מפני הקרינה האולטרה סגולה (משקפי שמש).

מסגרות משקפי ראייה עשויות בדרך כלל ממתכת או פלסטיק. העדשות הראשונות עשויות היו מזכוכית, אולם רב העדשות כיום עשויות פלסטיק כדוגמת CR-39 ופולי קרבונט. חומרים אלה מפחיתים את הסכנה שבשבירת עדשות ומפחיתים בצורה משמעותית את משקל המשקפיים.  חומרים פלסטיים אחדים אף מוסיפים תכונות שאין לזכוכית כגון העברה טובה יותר של אור נראה, וספיגה מרובה יותר של קרניים אולטרא-סגוליות.

כיום ניתן כבר לראות תכונות מיוחדות למשקפיים, כגון חיזוקים נגד שריטות (anti-scratch resistant), ציפוי הידרופובי לעדשות המקל על ניקוי העדשות או ציפוי נגד השתקפות.

צריכים עזרה כלשהי? תתקשרו עכשיו

03-5733111

בלוג וחדשות אחרונות

אייל ברקו:
מייסד ובעלים של דוקטור אופטיקה

משקפיים (glasses או spectacles בלעז) הם בעצם מסגרת המחזיקה עדשות המורכבת לפני העיניים, בדרך כלל על מנת לתקן את יכולת הראייה הטבעית של המרכיב אותם, להגן על העיניים מפני מפגעים או להגן על העיניים מפני הקרינה האולטרה סגולה (משקפי שמש). מסגרות משקפי ראייה עשויות בדרך כלל ממתכת או פלסטיק. העדשות הראשונות עשויות היו מזכוכית, אולם רב העדשות כיום עשויות פלסטיק כדוגמת CR-39 ופולי קרבונט. חומרים אלה מפחיתים את הסכנה שבשבירת עדשות ומפחיתים בצורה משמעותית את משקל המשקפיים.  חומרים פלסטיים אחדים אף מוסיפים תכונות שאין לזכוכית כגון העברה טובה יותר של אור נראה, וספיגה מרובה יותר של קרניים אולטרא-סגוליות. כיום ניתן כבר לראות תכונות מיוחדות למשקפיים, כגון חיזוקים נגד שריטות (anti-scratch resistant), ציפוי הידרופובי לעדשות המקל על ניקוי העדשות או ציפוי נגד השתקפות.
× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן