מה זה אסטיגמציה? או אסטיגמטיזם?

Home > Blog

מה זה אסטיגמציה? או אסטיגמטיזם?

אסטיגמטיזם או אסטיגמציה הוא ליקוי ראייה שבשמו הנפוץ יותר נקרא גם "צילינדר" והסיבה לכך היא בעצם ששבירת קרני האור על רשתית העין מתבצעת הצורה אליפטית במקום בצורת עיגול מושלם. 

עקב שבירת קרני האור בצורה הלא תקינה, מבצעת הקרנית שבירת אור שגויה ונקודת מיקוד קרני האור בעין אינה במקום הנכון.

עקב כך מתקבלת תמונה שונה במקצת על הרשתית מעין תמונה מתוחה כאילו מתבוננים דרך עדשה גלילית (בצורת גליל) ומכאן השם הנפוץ – "צילינדר" (גליל בעברית).

כמובן שליקוי ראייה זה אינו חמור כלל וניתן לתיקון די בקלות על ידי אופטומטריסט מומחה שיתאים משקפי ראייה בעלות עדשות מתקנות לכל עין בנפרד (משקפי ראייה שסופקו על ידי אופטומטריסט יתאימו לכל עין בנפרד בתיקון הראיה הדרוש במדויק), צורת התיקון היא פשוט משקפי ראייה בעלי עדשות המעוותות לצורת גליל בכיוון ההפוך לזה שבו מעוותת התמונה בעין הלקוח.

ישנה גם אפשרות להשתמש בעדשות מגע במקום להרכיב משקפי ראייה כדי לתקן אסטיגמטיזם, למרות שקיימת בעיה מסויימת, שהרי משקפי ראייה הם בעלי עדשות קבועות בצורתן ובכיוון בו הלקוח מתבונן דרכן, ואילו עדשות מגע חופשיות הן להסתובב לכל כיוון, לכן הפתרון בעדשות מגע מגיע בצורת משקולת קטנטנה הממוקמת בתחתית עדשת המגע וגורמת לעדשה להישאר באותו כיוון תמיד.

אצלנו בד"ר אופטיקה אנו מתמחים בבדיקות ראיה לעיניים עם צילינדר גבוה, במקרים מסוימים אפילו 9.00 צילינדר, וכמו כן אנו מתמחים בהתאמת עדשות מגע טוריות, עדשות עם צילינדר מכל הסוגים, שנתיות, חודשיות, דו-שבועיות ואפילו יומיות או צבעוניות עם צילינדר.

צריכים עזרה כלשהי? תתקשרו עכשיו

03-5733111

בלוג וחדשות אחרונות

אייל ברקו:
מייסד ובעלים של דוקטור אופטיקה

× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן