טיפים לרכישת משקפיים

Home > Blog

טיפים לרכישת משקפיים

ישנם מספר דברים חשובים שצריך לזכור כאשר ניגשים לרכוש משקפיים, לא משנה אם אלו משקפי ראייה, משקפי קריאה, משקפי מחשב, משקפי שמש או כל סוג אחר של משקפיים.

העדשות

העדשות הן החלק במשקפיים דרכו מתבונן מרכיב המשקפיים, לכן ישנה חשיבות גדולה לעיצוב וגודל העדשות של המשקפיים. העדשות צריכות להיות גדולות מספיק כך של משנה לאן יסתכל מרכיב המשקפיים, יוכל להסתכל דרך העדשה. משקפיים עם עדשות צרות תהיינה הרבה פחות יעילות אם מרכיב המשקפיים יצטרך להזיז את ראשו על מנת להסתכל לצדדים או למעלה או למטה.

חשיבות נוספת היא האסתטיקה ונוחות השימוש, כעקרון מנחה יש לרכוש עדשות דקות ככל הניתן (גם כלכלית וגם טכנית) למשקפיים. עדשות דקות או צרות תהיינה גם פחות כבדות למרכיב המשקפיים, וגם תיראנה טוב יותר על פניו של מרכיב המשקפיים.

המסגרת

מסגרת המשקפיים כוללת את כל חלקי המשקפיים למעט העדשות. חלק ממסגרת המשקפיים הם למשל האפונים, אותם שני פיסות גומי, סיליקון, מתכת או כל חומר אחר, המונחות ישירות על האף. אפונים גדולים מדי ישאירו סימן לאחר הסרת המשקפיים, אפונים קטנים מדי יכאיבו (לפחות בהתחלה) למרכיב המשקפיים, לכן יש לדאוג שהאפונים עשויים יהיו מחומר רך ויהיו בגודל סביר. נושא נוסף הוא אפשרות לכוונון האפונים שהיא הכרחית גם אם המשקפיים נקנו בהזמנה, תווי הפנים לעתים דורשים הנמכה או הגבהה של העדשות ביחס לפני מרכיב המשקפיים וניתן לעשות זאת בקלות אם ניתן לכוונן את אפוני המשקפיים.

מוטות המסגרת

אלה הם אותם מוטות המונחים על אזני מרכיב המשקפיים. המוטות חייבים להיות בגודל המתאים למרכיב המשקפיים. מוטות קצרים מדי יפגעו בנוחות השימוש במשקפיים, מוטות קצרים מדי יגרמו למשקפיים להיות "חופשיות" מדי על פני מרכיב המשקפיים.

מסגרת העדשות

כעקרון מנחה כדאי מאד לשקול עדשות עגולות ככל האפשר. העיצובים כיום הם כמעט אינסופיים, אולם מסגרת עדשות עגולה למשקפיים מספקת את טווח הראייה הגדול ביותר דרך העדשות עצמן.

צריכים עזרה כלשהי? תתקשרו עכשיו

03-5733111

בלוג וחדשות אחרונות

אייל ברקו:
מייסד ובעלים של דוקטור אופטיקה

× איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן